четвъртък, 2 декември 2010 г.

Една тъжна анти спин кампания

Вчера беше 1 Декември – Световният ден за борба със СПИН.

Това е денят, в който хората по цял свят апелират към повишаване на информираността по темата и към толерантност към хората с това заболяване.

Вчера България отбеляза Световния ден за борба със СПИН със скандална рекламна кампания.

Няма да коментирам естетическите й и идейни качества – достатъчно хора вече го направиха, мнението ми не се различава особено от тяхното.

Няма да коментирам и как би се почувствал човек, болен от СПИН, когато я види. Знам как бих се почувствала аз, ако някой ми обясни откъде ми е влязъл вирусът на хепатит С.

Вчера и аз бях един от възмутените хора, които подписаха петицията.

Днес... съм просто тъжна.

Защото шумът, който се вдигна покрай Световният ден за борба със СПИН, нямаше нищо общо с темата СПИН.

Защото провокацията в рекламата има смисъл само тогава, когато изпълнява определена цел.

Какъв е смисълът да направиш провокативна реклама, която провокира разговор единствено за себе си, за самата реклама?

Колко от коментарите по повод кампанията засягаха темата СПИН?

Може би не е правилно, но не ме интересува кой е направил клипа и колко пари е взел за това.

Интересува ме единствено дали клипът е изпълнил целта си.

А единствената цел на една рекламна кампания по повод Световния ден за борба със СПИН е да предизвика разговор по темата СПИН.

Вчера никой не говореше за това.

15 коментара:

  1. нямам желание дори да отворя линка и да я изгледам тая реклама, много гнусно ми прозвуча в описанията на възмутените. предполагам никой отговорен дори не я е погледнал, преди да я пуснат по телевизията... тъжна история.

    ОтговорИзтриване
  2. "Какъв е смисълът да направиш провокативна реклама, която провокира разговор единствено за себе си, за самата реклама?" Анджак!

    ОтговорИзтриване
  3. Браво! Това е най-добрият коментар по темата, който съм чела (а прочетох доста). Същото се отнася и за целия блог.
    Бързо оздравяване и все така чудесна :)

    ОтговорИзтриване
  4. Толкова е пошла, че чак втрещява - и не мисля, че това е бела целта. Просто някой толкова си може. А ти отново си в десятката - като коментар и позиция. Всъщност друго искам да кажа. Много се радвам, че отново си тук. Посещавай по-често /моляяяяя.../ това местенце, защото съм сигурна, че не само аз проверявам почти всеки ден какво става с това момиче! Прегръдки и пожелание за хубав и усмихнат ден! Цвети

    ОтговорИзтриване
  5. Замислете се - интелигентните и образовани хора дали имат нужда от информация за превенция - те си знаят достатъчно. Проблема е че сигурно над 50% от населението трябва да бъде тепърва информирано, и то най-вече ниско образованите тийнейджъри.
    Според мен клипа удря точната таргет група като по този начин спасява животи. Клипа не е създаден нито за да предизвиква дискусии, нито да накара болните да се чувстват добре. Изпълнява основната цел - по-малко заразявания.

    ОтговорИзтриване
  6. И за мен клипа е пошъл,но е вярно,че целта е да достигне до една доста широка група от хора в риск,които са на точно такова ниво на възприятие-за съжаление.Това са хора,много от които не могат да четат,които въобще не разбират думи като вирус,имунитет,та дори и какво е по полов път.Необходимо е елементарно послание,за да може да се постигне наистина възприемане...

    ОтговорИзтриване
  7. Хора аз мисля че целта на клипа е да покаже как човек може да се зарази и да предотврати последствучта от невниманието на било то двойки или случайни хора срещнали се в някой бар.Просто трябва да сме информирани как можем да се заразим с ХИВ а от там и СПИН за да се предпазим по добре . :)

    ОтговорИзтриване
  8. Само не ми го побира главата, как може подобна простотия - като идея и като изпълнение да струва 11 хиляди лева...Нямам думи...
    В България явно се правят свестни неща само, когато някой сам се финансира. Когато за нещо има отделени пари, все се намира някой свой човек да ги "усвои" и да сътвори невероятна глупост.

    ОтговорИзтриване
  9. Толкова е пошло, че е трудно да се коментира. Изобщо цялата дейност по информиране на хората и превенция на ХИВ и СПИН е прилича на някаква кръжочна самодейност, която обаче усвоява крупни суми. И аз съм си задавала въпроси по темата и честно казано и до днес не съм намерила отговор за тях. Защо във века не медиите не се осъществяват образователни и информационни инициативи? Защо за ХИВ и СПИН се заговаря един ден в годината и то колкото да се отметне като свършена работа? http://ellyblog.wordpress.com/2010/02/28/zashto-e-vajno-da-govorim-za-hiv-i-aids/#more-406

    ОтговорИзтриване
  10. Merry★* 。 • ˚ ˚ •。★Christmas★ 。* 。*TO YOU
    ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚★ 。* 。*。 • ˚ ˚ •。★
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛★ 。* 。*★ 。* 。*
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚

    ОтговорИзтриване
  11. Гледах го и аз...просто нямам какво да кажа. Втрещих се!

    ОтговорИзтриване
  12. СПИН и хепатит С са мит, измислен от фармацевтичните корпорации, и те получават милиарди долари за него. Тук е истината.

    ОтговорИзтриване
  13. Има много съмнения за лечение на ХИВ СПИН, аз също съм се съмнявал, но сега аз имам вярват, че чудото получих също може да бъде от полза за света. Моето име е Ангела моя имейл е angelafreemane@gmail.com Живях с тази смъртоносна болест за повече от една година, съпругът ми откри, че и двамата бяхме HIV позитивен. Ние се опитваме с всички възможни средства, за да живеем живота си, независимо от това нещо в тялото ни е само, когато сме попаднали на тази мощна билкар, който той описва лек. В началото бяхме по-скептично, но съпругът ми настоя да го пробвам и си поръчахме за някои от неговите билки и няколко седмици след приключване на процеса, поради това билкар, отидохме за тест, тъй като ние също каза, ние бяха залети щастие, когато получих резултатите в клиниката. Скоростта на вируса в организма и падна след няколко седмици са напълно излекувани. Ние също попита защо той не дойде на света той е лек и той каза, че е направил през 2011 г., но бе отхвърлен от международната научно-изследователски екип. Най-важното нещо е да бъдат излекувани, ако искате да знаете за този билкар повикване +2349032913215 или по електронна поща: odincurahiv@gmail.com или odincurahiv@outlook.com

    ОтговорИзтриване
  14. Има някои естествени лекарства, които могат да се използват напълно за профилактика и елиминиране на диабета. Най-важният аспект на плана за контрол на диабета обаче е възприемането на здравословен начин на живот Вътрешен мир, хранителна и здравословна диета и редовни физически упражнения. Състоянието на вътрешен мир и самодоволство е от съществено значение за да се радвате на добро физическо здраве и цялостно благосъстояние. Вътрешният мир и самодоволството са просто състояние на духа. Хората с диабетни заболявания често използват допълнителна и алтернативна медицина. Бях диагностициран с диабет. Беше на работа и се чувствах необичайно уморен и сънлив. Взех назаем циклометър от колега и тествах на 760. Отидох веднага при моя лекар и той ми даде предписания като: Инсулин, сулфонамиди, тиазолидиндиони, но не можах да излекувам по-скоро, за да намаля болката, но да върна болката отново. Намерих име на жена като свидетелство Комфорт онлайн как д-р Akhigbe излекува нейния ХИВ и също се свързах с лекаря и след като взех лекарствата му според указанията, вече съм напълно свободен от диабет от лекар на билковата медицина Akhigbe. неговия имейл drrealakhigbe@gmail.com или неговия номер +234 802 501 2866 Той също така използва билковите си билки за заболявания като: УХАП НА ПАУК, ШИЗОФРЕНИЯ, ЛУПУС, ВЪНШНА ИНФЕКЦИЯ, ОБЩА СТУДЕНА, БОЛКА В СТАВИТЕ, ЕПИЛЕПСИЯ, ИНСУЛТ, ТУБЕРКУЛОЗА, СТОМАННА БОЛЕСТ. ЕКЗЕМА, ПОДАРЪК, ПРОГЕНИТОР, НАРУШЕНИЕ НА ХРАНЕНЕТО, НИСКА ДИХАТЕЛНА ИНФЕКЦИЯ, ДИАБЕТИК, ХЕРПЕС, ХИВ / СПИН; ГВОЛНЕВО ПОВРЪЩАНЕ ИЛИ ДИАРЕЯ, БЪБРЕЧНА БОЛЕСТ. ЗАГУБА НА ЧУХ Д-р Ахигбе е добър човек и лекува всеки, който дойде при него. ето имейл drrealakhigbe@gmail.com и неговия номер +234 901 075 4824

    ОтговорИзтриване

Чувствай се свободен да напишеш каквото пожелаеш, но те моля да го направиш на кирилица.

 
Блог класация Блогосфера Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Bulgaria License.